Spelregelvraag van de week (13 april 2018)

Ook op deze vrijdag de 13e een nieuwe spelregelvraag van de week. Het antwoord op de vorige vraag had D moeten zijn: Zie regel 10, pagina 41. Wanneer een team aan het einde van de wedstrijd, voor of tijdens de strafschoppenserie een groter aantal spelers heeft dan de tegenstander, dan moet dat team het aantal verminderen totdat het gelijk is aan het aantal van de tegenstander.    

Wil je alle eerdere vragen + antwoorden teruglezen? Klik hier.

Spelregelvraag van de week (13 april 2018):

Een doelverdediger ontneemt een aanvaller van de tegenpartij een duidelijke scoringskans, maar de bal komt bij een medespeler van de aanvaller terecht, die een duidelijke scoringspositie behoudt. De scheidsrechter past voordeel toe, maar de bal wordt naast geschoten. Wat is de beslissing van de scheidsrechter?

A. Strafschop en een gele kaart voor de doelverdediger.

B.  Strafschop en een rode kaart voor de doelverdediger.

C. Doelschop en een gele kaart voor de doelverdediger.

D. Doelschop en een rode kaart voor de doelverdediger.

Laat onderstaand het juiste antwoord weten.