spelregelvraag van de week Archief

  • Spelregelvraag van de Week (9 juli 2021)

    Spelregelvraag van de Week (9 juli 2021)

    Vrijdag en dus weer een nieuwe spelregelvraag van de week. Zoals al 574 weken achtereen! Hulde Klaas! Eerst het antwoord op de vraag van vorige week. Dat had C moeten zijn: zie regel 12, pagina 52, onder het 4e puntje van 2, indirecte vrije schop. Bekijk hier alle spelregelvragen + antwoorden van dit jaar. Spelregelvraag […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de Week (2 juli 2021)

    Spelregelvraag van de Week (2 juli 2021)

    Een nieuwe spelregelvraag van de week. Het antwoord op de laatste vraag van juni had C moeten zijn: Zie regel 12. Het gaat hier om een gewelddadige overtreding, waarvoor de rode kaart getoond moet worden. De aanvaller bevond zich wel achter de doellijn in de netruimte, doch de bal heeft de doellijn niet volledig gepasseerd. […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de Week (25 juni 2021)

    Spelregelvraag van de Week (25 juni 2021)

    Vrijdag en dus een nieuwe spelregelvraag van de week. Het antwoord op de vraag van vorige week had A moeten zijn: Ook een wisselspeler valt onder het gezag van de scheidsrechter en voor deze onsportieve overtreding zal de scheidsrechter deze wisselspeler de gele kaart tonen. Het spel was onderbroken wegens een handsbal en de spelhervatting […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de Week (18 juni 2021)

    Spelregelvraag van de Week (18 juni 2021)

    Vrijdag en dus tijd voor een nieuwe spelregelvraag van de week. Het antwoord op de vraag van vorige week had C moeten zijn: De scheidsrechter heeft het spel onderbroken voor een overtreding waarvoor de spelhervatting een directe vrije schop is en hij voor de overtreding een gele kaart moet tonen. Zonder toestemming van de scheidsrechter […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de Week (11 juni 2021)

    Spelregelvraag van de Week (11 juni 2021)

    Op deze mooie vrijdag is het tijd voor de 570e achtereenvolgende spelregelvraag van de week. Grote hulde aan Klaas Smith, die alle vragen en antwoorden heeft verzorgd! Het antwoord op de vraag van vorige week had C moeten zijn: zie regel 16 , pagina 69, onder 2. De bal is niet meer in het spel […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de Week (4 juni 2021)

    Spelregelvraag van de Week (4 juni 2021)

    Ook in juni elke vrijdag een nieuwe spelregelvraag van de week. Het antwoord op de laatste vraag van mei had C moeten zijn: zie regel 7, pagina 37. Als de speeltijd is verstreken (met inachtneming van eventuele bijtelling voor verloren gegane tijd) moet de wedstrijd worden beëindigd. De speeltijd aan het einde van elke helft […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de Week (28 mei 2021)

    Spelregelvraag van de Week (28 mei 2021)

    Op deze vrijdag is het tijd voor de 568e spelregelvraag van de week op deze site. Grote hulde voor vragensteller Klaas Smith! Het antwoord op de vraag van vorige week had A moeten zijn: zie regel 10, pagina 45. Tenzij er andere overwegingen zijn (bijvoorbeeld toestand van het veld, veiligheid en dergelijke) tost de scheidsrechter […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de Week (21 mei 2021)

    Spelregelvraag van de Week (21 mei 2021)

    Tijd voor een nieuwe spelregelvraag van de week. Het antwoord op de vraag van vorige week had B moeten zijn: er staat nergens in de spelregels dat men bij een scheidsrechtersbal aanwezig moet zijn. Terwijl de scheidsrechter de bal laat vallen moeten alle spelers van beide partijen dan op vier meter afstand van de bal […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de Week (14 mei 2021)

    Spelregelvraag van de Week (14 mei 2021)

    Tijd voor een nieuwe spelregelvraag van de week! Het antwoord op de vraag van vorige week had B moeten zijn: zie regel 8, punt 2. Het laten vallen van de bal gebeurt voor de doelverdediger van de verdedigende partij in het eigen strafschopgebied, wanneer het spel werd onderbroken terwijl de bal in het strafschopgebied was, […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de Week (7 mei 2021)

    Spelregelvraag van de Week (7 mei 2021)

    Ook in mei elke vrijdag een nieuwe spelregelvraag van de week. Het antwoord op de laatste vraag van april had B moeten zijn: zie regel 12, pagina 51 bij hands. Als de bal zijn hand of arm heeft geraakt of de hand of arm van een ploeggenoot raakt, zelfs als dit onopzettelijk gebeurt, en vervolgens […]

    Lees verder