spelregelvraag van de week Archief

  • Spelregelvraag van de week (20 september 2019)

    Spelregelvraag van de week (20 september 2019)

    Vrijdag en dus een nieuwe spelregelvraag van de week. Het antwoord op de vorige vraag had B moeten zijn:  Zie regel 12, pagina 51/52. Als de aanvallende partij de bal met de hand of arm raakt, wordt dit altijd als strafbaar hands gezien en kan dus geen geldig doelpunt worden gemaakt. Ook al was de aanraking […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de week (13 september 2019)

    Spelregelvraag van de week (13 september 2019)

    Ook op vrijdag de 13e gewoon een nieuwe spelregelvraag van de week. Het antwoord op de vorige vraag had B moeten zijn:  Zie regel 9, pagina 42. Als de bal een wedstrijdofficial raakt en op het speelveld blijft, en het team geen veelbelovende aanval kan starten, de bal niet direct in het doel gaat of als […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de Week (6 september 2019)

    Spelregelvraag van de Week (6 september 2019)

    Vrijdag en dus tijd voor een nieuwe spelregelvraag van de week. Het antwoord op de vorige vraag had A moeten zijn:  De bal is in het spel op het moment dat de doelverdediger de bal trapt. De aanvaller staat op dat moment buiten het strafschopgebied, maar mag nu de bal dus al wel aannemen voordat de […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de Week (30 augustus 2019)

    Spelregelvraag van de Week (30 augustus 2019)

    Ook op de laatste vrijdag van augustus een nieuwe spelregelvraag van de week. Het antwoord op de vorige vraag had D moeten zijn:  Het was tot dusverre zo dat zolang de bal niet rechtstreeks buiten het strafschopgebied was en de bal verdween in het doel, dan moest de vrije schop worden overgenomen. Nu is de bal […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de week (23 augustus 2019)

    Spelregelvraag van de week (23 augustus 2019)

    Vrijdag en dus tijd voor een nieuwe spelregelvraag van de week, de 475e achtereenvolgende vraag. Hulde Klaas Smith!  Het antwoord op de vorige vraag had B moeten zijn:  Wegens  tweemaal spelen van de bal, voordat de bal door een andere speler was geraakt, is de spelhervatting een indirecte vrije schop.   Nieuwsgierig naar alle eerdere vragen […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de week (16 augustus 2019)

    Spelregelvraag van de week (16 augustus 2019)

    Ook deze zomer elke vrijdag een nieuwe spelregelvraag van de week.  Het antwoord op de vorige vraag had A moeten zijn:  De bal is nu in het spel nadat deze is getrapt en duidelijk beweegt. De bal hoeft nu dus niet meer rechtstreeks buiten het strafschopgebied te worden gespeeld, alvorens deze in het spel is. Medespelers […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de week (9 augustus 2019)

    Spelregelvraag van de week (9 augustus 2019)

    Vrijdag en dus tijd voor een nieuwe spelregelvraag van de week.  Het antwoord op de vorige vraag had D moeten zijn:  Bij beoordeling van strafbaar buitenspel telt de arm niet mee. De plaats van de spelhervatting is vrij recent gewijzigd, dus niet meer waar je stond op moment van spelen van de bal, maar op de […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de Week (2 augustus 2019)

    Spelregelvraag van de Week (2 augustus 2019)

    Ook in augustus elke vrijdag een nieuwe spelregelvraag van de week.  Het antwoord op de vorige vraag had B moeten zijn:  Als een speler van plaats heeft gewisseld met de doelverdediger zonder toestemming van de scheidsrechter,  dan waarschuwt de scheidsrechter de betrokken spelers bij de eerstvolgende onderbreking van het spel, behalve als de wissel plaatsvond tijdens […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de Week (26 juli 2019)

    Spelregelvraag van de Week (26 juli 2019)

    Vrijdag en dus een nieuwe spelregelvraag van de week.  Het antwoord op de vorige vraag had D moeten zijn:  Een speler mag in competities en/of toernooien voor senioren voor één of meer teams, in één of meer wedstrijden, uitkomen indien hij tenminste 15 jaar oud is. Uit het reglement wedstrijden amateurvoetbal. Nieuwsgierig naar alle eerdere vragen […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de Week (19 juli 2019)

    Spelregelvraag van de Week (19 juli 2019)

    Tijd voor een nieuwe spelregelvraag van de week.  De 470e op rij! Het antwoord op de vorige vraag had C moeten zijn:  De nemer is nog bezig met zijn aanloop. Dan mag hij nog even onderbreken en maakt dus geen overtreding op het moment dat hij de bal op het doel schiet. De doelverdediger probeert de strafschopnemer […]

    Lees verder