Spelregelvraag van de Week (23 april 2021)

Vrijdag en dus een nieuwe spelregelvraag van de week. Het antwoord op de vraag van vorige week had D moeten zijn: Hier wordt de regel overtreden dat een ploeg met maximaal elf spelers aan een wedstrijd mag deelnemen. Op het moment dat de scheidsrechter dit merkt, moet hij het spel onderbreken. Omdat niet altijd te achterhalen is wiens schuld het is dat er meer dan 11 spelers van een ploeg deelnemen, dient het spel te worden hervat met een scheidsrechtersbal, nadat het aantal is teruggebracht tot het maximale aantal. Wel dient de scheidsrechter het voorval te rapporteren aan de bond, met onder andere eventueel in die tijd gescoorde doelpunten e.d.

Bekijk hier alle spelregelvragen + antwoorden van dit jaar.

Spelregelvraag van de Week (23 april 2021)

Partij A krijgt buiten het eigen strafschopgebied een vrije schop te nemen. De nemer van de vrije schop wipt de bal omhoog, waarna een medespeler de bal met de knie terugspeelt op zijn doelverdediger. Deze vangt de bal met zijn handen op en schiet de bal ver het veld in. Wat zal de scheidsrechter beslissen?

A. Indirecte vrije schop partij B

B. Indirecte vrije schop partij B, speler van partij A die de bal met de knie terugspeelde gele kaart

C. Indirecte vrije schop partij B, doelverdediger van partij A gele kaart

D. Doorspelen

Laat weten wat het juiste antwoord is!