Spelregelvraag van de Week (16 oktober 2020)

Corona of niet, elke vrijdag plaatsen we hier een spelregelvraag van de week! Het antwoord op de vraag van vorige week had B moeten zijn: zie regel 12, pagina 51 bij hands. Als de bal zijn hand of arm heeft geraakt of de hand of arm van een ploeggenoot raakt, zelfs als dit onopzettelijk gebeurt, en vervolgens direct daarop wordt gescoord in het doel van de tegenpartij, dan is dit strafbaar hands en wordt het doelpunt niet goedgekeurd. Het spel wordt dan hervat met een directe vrije schop voor de verdedigende partij.

Nieuwsgierig naar eerdere vragen en antwoorden? Klik hier.

Spelregelvraag van de Week (16 oktober 2020)

Welke stelling is juist?

Stelling 1: als een speler een scheidsrechtersbal wint en deze gelijk tegen de paal schiet, mag hij de bal niet meer spelen.

Stelling 2: Als er bij een scheidsrechtersbal een overtreding wordt gemaakt voordat de bal de grond heeft geraakt, is de hervatting altijd een scheidsrechtersbal.

A. Alleen stelling 1 is juist

B. Alleen stelling 2 is juist

C. Beide stellingen zijn juist

D. Beide stellingen zijn onjuist

Wat is het juiste antwoord?