Spelregelvraag van de Week (4 september 2020)

Vrijdag en dus een nieuwe spelregelvraag van de week. Het antwoord op de laatste vraag van augustus had D moeten zijn: zie de bepalingen van de wijzigingen van de regels bij de strafschoppenserie.

Nieuwsgierig naar eerdere vragen en antwoorden? Klik hier.

Spelregelvraag van de Week (4 september 2020)

Nadat een speler de bal rechtstreeks uit een scheidsrechtersbal heeft ontvangen, dribbelt hij een tiental meters en besluit hij op het doel van de tegenpartij te schieten. De keeper probeert de bal nog te stoppen, maar mist deze volledig en de bal gaat dan ook in het doel. Hoe wordt het spel nu hervat?

A. Doelschop

B. Aftrap na geldig doelpunt

C. Hoekschop

D. Scheidsrechtersbal

Laat via een reactie weten wat het juiste antwoord is!