Spelregelvraag van de Week (24 juli 2020)

Ook op deze vrijdag een nieuwe spelregelvraag van de week. Eerst het antwoord op de vraag van vorige week. dat had B moeten zijn: Zie schema Overtredingen binnen en buiten het speelveld.

Nieuwsgierig naar eerdere vragen en antwoorden? Klik hier.

Spelregelvraag van de Week (24 juli 2020)

Als de bal in het spel is fluit de scheidsrechter voor een overtreding en toont de betreffende speler een rode kaart. Welke van onderstaande overtredingen heeft dan plaatsgevonden, als de scheidsrechter het spel wil laten hervatten met een indirecte vrije schop, op de plaats waar de betreffende speler stond toen hij de overtreding beging?

A. Een speler heeft een tegenspeler geslagen binnen het speelveld.

B. Een speler heeft de scheidsrechter weggeduwd.

C. Een speler heeft het speelveld verlaten om een trainer in de instructiezone een klap te geven.

D. Een speler beledigt de scheidsrechter op grove wijze.

Wat is volgens jou het correcte antwoord?