spelregelvraag van de week Archief

  • Spelregelvraag van de week (25 mei 2018)

    Spelregelvraag van de week (25 mei 2018)

    Tijd voor een nieuwe spelregelvraag van de week, de 410e alweer. Het antwoord op de vorige vraag had C moeten zijn: Zie het overzichtje van overtredingen binnen en buiten het speelveld – februari 2018 onder 3. De bal is in het spel en een wisselspeler begaat buiten het speelveld een overtreding tegenover een wedstrijdofficial, dan volgt er een vrije schop op de zijlijn het dichtst […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de week (18 mei 2018)

    Spelregelvraag van de week (18 mei 2018)

    Vrijdag en dus een nieuwe spelregelvraag van de week. Het antwoord op de vorige vraag had C moeten zijn: Zie het overzichtje van overtredingen binnen en buiten het speelveld – februari 2018 onder 2. De bal is in het spel en een speler verlaat het speelveld en begaat een overtreding buiten het speelveld ten opzichte van een wisselspeler, dan is de spelhervatting een […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de week (11 mei 2018)

    Spelregelvraag van de week (11 mei 2018)

    Vrijdag en dus een nieuwe spelregelvraag van de week. Het antwoord op de vorige vraag had B moeten zijn: Voor een onvoorzichtige overtreding is de straf een directe vrije schop en geen kaart. Een scheidsrechter bespuwen geeft altijd een rode kaart en de bal in de handen nemen door de doelverdediger, nadat deze doelbewust is toegespeeld door een medespeler, geeft een indirecte […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de week (4 mei 2018)

    Spelregelvraag van de week (4 mei 2018)

    Vrijdag en dus een nieuwe spelregelvraag van de week. Het antwoord op de vorige vraag had D moeten zijn: Zie pagina 44 Spelregels Veldvoetbal. Uit een directe vrije schop in eigen doel kan nooit rechtstreeks worden gescoord. Hier raakt de scheidsrechter weliswaar de bal, maar hij wordt als ‘dood element’ aangemerkt en dan blijft dus staan dat de val rechtstreeks in eigen […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de week (27 april 2018)

    Spelregelvraag van de week (27 april 2018)

    Ook op Koningsdag een nieuwe spelregelvraag van de week. Het antwoord op de vorige vraag had C moeten zijn: De overtreding – steunen op een medespeler om bij de bal te kunnen – wordt als onsportief gedrag gezien, waarvoor een gele kaart getoond moet worden, waarbij als spelhervatting een indirecte vrije schop behoort. Wil je alle eerdere vragen + antwoorden teruglezen? Klik hier. Spelregelvraag […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de week (20 april 2018)

    Spelregelvraag van de week (20 april 2018)

    Vrijdag en dus tijd voor een nieuwe spelregelvraag van de week. Het antwoord op de vorige vraag had C moeten zijn: Hier wordt weliswaar een overtreding gemaakt waarbij de duidelijke scoringskans verloren lijkt te gaan, doch de bal komt bij de medespeler terecht die voor zijn ploeg nog steeds een duidelijke scoringskans behoudt. De scheidsrechter pas hier dus de voordeelregel toe en dat […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de week (13 april 2018)

    Spelregelvraag van de week (13 april 2018)

    Ook op deze vrijdag de 13e een nieuwe spelregelvraag van de week. Het antwoord op de vorige vraag had D moeten zijn: Zie regel 10, pagina 41. Wanneer een team aan het einde van de wedstrijd, voor of tijdens de strafschoppenserie een groter aantal spelers heeft dan de tegenstander, dan moet dat team het aantal verminderen totdat het gelijk is aan het aantal van […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de week (6 april 2018)

    Spelregelvraag van de week (6 april 2018)

    Vrijdag en dus een nieuwe spelregelvraag van de week. Het antwoord op de vorige vraag had D moeten zijn: Zie pagina 54/55, onder 3. Tot het moment dat de bal in het spel is, moeten alle tegenstanders in principe buiten het strafschopgebied blijven. Wanneer een vrije schop voor de verdedigende partij van binnen het eigen strafschopgebied  snel wordt genomen en er zich nog tegenstanders binnen […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de week (30 maart 2018)

    Spelregelvraag van de week (30 maart 2018)

    Ook op Goede Vrijdag een nieuwe spelregelvraag van de week. Het antwoord op de vorige vraag had B moeten zijn: Omdat de overtreding buiten het speelveld plaatsvond, is de plaats van de spelhervatting op de zijlijn het dichtst bij de plaats waar de trainer werd geslagen.      Wil je alle eerdere vragen + antwoorden teruglezen? Klik hier. Spelregelvraag van de week (30 maart 2018): Bij het nemen van een vrije […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de week (23 maart 2018)

    Spelregelvraag van de week (23 maart 2018)

    Ook in de lente elke vrijdag een nieuwe spelregelvraag van de week. Het antwoord op de vorige vraag had A moeten zijn: Zie pagina 51 onder 4, 1e aandachtsstip. Als de bal in het spel is en een speler begaat een fysieke overtreding binnen het speelveld tegenover een medespeler, dan is de spelhervatting een directe vrije schop.      Wil je alle eerdere vragen + antwoorden teruglezen? Klik […]

    Lees verder