spelregelvraag Archief

  • Spelregelvraag van de week (10 november 2017)

    Spelregelvraag van de week (10 november 2017)

    Vrijdag en dus een nieuwe spelregelvraag van de week! Het antwoord op de vraag van vorige week had D moeten zijn:  voor de onbesuisde overtreding krijgt de speler van partij A de gele kaart en een directe vrije schop tegen. Daarna maakt de speler van ploeg B zich schuldig aan een gewelddadige handeling, terwijl het spel al was onderbroken. Dit levert hem […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de week (10 maart 2017)

    Spelregelvraag van de week (10 maart 2017)

    Tijd voor een nieuwe spelregelvraag van de week. Het antwoord op de vraag van vorige week had A moeten zijn:  Zonder toestemming verlaten van het speelveld kan wel een persoonlijke straf (gele kaart) opleveren, maar zolang nog niet het maximale aantal wisselspelers (drie) is gebruikt, mag hiervoor nog wel een wisselspeler in het veld komen. Wil je alle eerdere […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de week (27 januari 2017)

    Spelregelvraag van de week (27 januari 2017)

    Tijd voor de laatste spelregelvraag van de week van januari. Het antwoord op de vraag van vorige week had B moeten zijn: Zie regel 13, pagina 52. De bal is pas in het spel wanneer de bal (reglementair) buiten het strafschopgebied is gekomen, net als bij een doelschop. Elke overtreding die tot die tijd gemaakt wordt, wordt dus gemaakt terwijl de […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de week (2 september 2016) BIJGEWERKT

    Spelregelvraag van de week (2 september 2016) BIJGEWERKT

    Een nieuwe spelregelvraag van de week, de 319e achtereenvolgende alweer. Hulde voor vragensteller Klaas Smith!  Eerst het antwoord op de vraag van vorige week, dat had D moeten zijn: Zie pagina 49 onderaan. Voor een overtreding tegenover een medespeler als hierboven bedoeld  is de straf altijd een directe vrije schop, of zelfs een strafschop als de overtreding […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de week (1 juli 2016)

    Spelregelvraag van de week (1 juli 2016)

    Tijd voor  een nieuwe spelregelvraag van de week, de 310e achtereenvolgende alweer. Maar eerst het antwoord op de vraag van vorige week. Dat had A-D-D moeten zijn:  de schouderduw van de aanvaller ten opzichte van de doelverdediger is correct. De doelman heeft de bal nog niet in zijn bezit en hij bevindt zich op ongeveer acht meter van zijn […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de week (3 april 2015)

    Spelregelvraag van de week (3 april 2015)

    Tijd voor een nieuwe spelregelvraag van de week, de 245e achtereenvolgende vraag alweer. Hulde Klaas Smith! Het antwoord op de vraag van vorige week had B moeten zijn: De overtreding wordt gepleegd buiten het speelveld, terwijl de bal wel in het spel is. De spelhervatting kan daardoor alleen maar een scheidsrechtersbal zijn en het vastpakken wordt bestraft met een gele […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de week (27 februari 2015)

    Spelregelvraag van de week (27 februari 2015)

    Tijd voor een nieuwe spelregelvraag van de week, de 240e achtereenvolgende weekvraag alweer! Het antwoord op de vraag van vorige week had A moeten zijn: Hij past hier in feite de voordeelregel toe. Als de bal rechtstreeks in het doel zou zijn gegaan, dan had hij de vrije schop over moeten laten nemen, nadat hij uitleg had gegeven dat hij vergeten […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de week (2 januari 2015)

    Spelregelvraag van de week (2 januari 2015)

    Ook in 2015 plaatsen we elke vrijdag een nieuwe spelregelvraag van de week op deze site. Met dank aan samensteller Klaas Smith. Vandaag de 232e vraag, maar eerst het antwoord op de laatste vraag van 2014. Dat had C moeten zijn: zie pagina 40 aanvullende instructies (schema)). Spuwen naar een tegenstander door een speler die buiten het speelveld staat, […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de week (26 december 2014)

    Spelregelvraag van de week (26 december 2014)

    Tijd voor alweer de 231e spelregelvraag van de week op deze site, de laatste voor dit kalenderjaar. Het antwoord op de vraag van vorige week had A moeten zijn: zie pagina 25 aanvullende instructies (regel 9). Op het moment dat de bal terugstuit van de doelverdediger, dan heeft de strafschop zijn uitwerking gehad. Wanneer daarna een […]

    Lees verder

  • Spelregelvraag van de week (19 september 2014)

    Spelregelvraag van de week (19 september 2014)

    Tijd voor een nieuwe spelregelvraag van de week. Het antwoord op de vraag van vorige week had D moeten zijn: de doelverdediger kan voor gebruik maken van zijn hand binnen het strafschopgebied nooit met een kaart worden bestraft wegens het om zeep helpen van een doelrijpe scoringskans. Wel dient hij te worden bestraft met een indirecte vrije schop […]

    Lees verder