Deze week is het twee jaar geleden dat deze website www.covsgroningen.nl online ging. En daarmee veranderde de communicatie van en binnen onze Scheidsrechtersvereniging Groningen en Omstreken aanzienlijk. We kunnen sindsdien een grotere groep belangstellenden (leden en vooral ook niet-leden) bereiken, hebben vaker contact met onze leden en hebben met deze site een nieuw communicatieplatform gecreëerd. Met de digitale nieuwsbrief, deze site en sinds dit jaar ook de facebookpagina en ons twitteraccount hebben we prima manieren om onze leden snel en direct te bereiken en ook andere doelgroepen aan te spreken. Het aloude cluborgaan De Aftrap verschijnt daarnaast voor de achtergronden en leuke verhalen.

Als we terugkijken naar onze doelstellingen met deze site kunnen we stellen dat we deze hebben behaald. Het totaal aantal unieke bezoekers, de mate waarin de verschillende pagina’s worden bezocht (met name ook de spelregelvraag van de week), het aantal nieuwe leden via de site en de algemene reacties op de site geven de indruk dat de opzet is geslaagd.

Na twee jaar covsgroningen.nl hebben we maar liefst 20.202 unieke bezoekers, die samen goed zijn voor ruim 61.000 bezoekjes aan onze site. Bovendien hebben we opmerkelijk veel terugkerende bezoekers (ruim 66 procent). Bijzonder mooie statistieken voor een vereniging met ‘slechts’ zo’n 200 leden en een hele specifieke doelgroep.

We zetten wat statistische feitjes op een rij:

  • de site trok in twee jaar 20.202 verschillende (unieke) bezoekers
  • deze bezoekers waren in totaal goed voor 61.043 bezoeken aan de site en bezochten 175.598 pagina’s van de site
  • het gemiddelde aantal bezochte pagina’s per bezoek is 2,88
  • gemiddeld verblijven bezoekers 2.06 minuut op de site
  • de best bezochte pagina’s waren in die twee jaar de homepage, de pagina waarop leden hun aanstellingen kunnen plaatsen, de pagina met de spelregelvraag van de week en enkele specifieke nieuwspagina’s (over technisch weekeinde met live verslag, nieuwsberichten over het overlijden van een aantal leden, pagina met overzicht gepromoveerde scheidsrechters en pagina met kledingaanbod Willy Loos).
  • De dagen dat de site het best bezocht werd waren 9 en 10 augustus 2010 (nadat TV Noord er aandacht aan besteedde), 8 en 9 december 2010 (de dagen dat Henk Schotanus en Henk van Dijken kwamen te overlijden), 14 juli 2011 (nadat de media melding had gemaakt van de nieuwste stelling van de maand), 13/14/15 januari 2012 (weekeinde Ameland), 7/8/9 juni 2012 (overzicht promoties) en 19/20 juli 2012 (aanbod kleding Willy Loos).
  • Bijna 50 procent van de bezoekers komt rechtstreeks op onze site, zo’n 30 procent komt vanaf andere sites, terwijl zo’n 20 procent via zoekmachines (vooral google) bij ons terecht komt. De sites die het vaakst bezoekers naar onze site hebben gelinkt zijn covs.nl, facebook.com, tweenul.nl, twitter.com, hyves.nl en rtvnoord.nl.

Wat willen we nog meer?

Na een vliegende start willen we de site graag blijven doorontwikkelen. Allereerst willen we leden en donateurs via site, De Aftrap en digitale nieuwsbrief optimaal informeren en faciliteren. Daarnaast willen we ook niet-leden via de site bereiken, om zo promotie voor de arbitrage te maken, bij te dragen aan meer begrip en fair play et cetera.

We hebben uiteraard zelf ideeën, maar zijn daarnaast benieuwd naar jouw mening. Hoe denk je over deze website? Wat vindt je goed en minder goed aan de site? Heb je ideeën? Mis je iets? Of heb je andere opmerkingen? Mail ze naar covsgroningen@gmail.com of reageer onderstaand. We zijn benieuwd…