Spelregelvraag van de week (24 mei 2019)

Tijd voor een nieuwe spelregelvraag van de week, de 262e alweer. Het antwoord op de vorige vraag had D moeten zijn: De eerste overtreding was dat een aanvaller strafbaar buitenspel stond. Voor het slaan van een tegenstander had hij het spel onderbroken. En omdat hij het spel daarvoor nog niet weer had hervat, moet hij hervatten met een indirecte vrije schop (wegens strafbaar buitenspel).

Wil je eerdere vragen + antwoorden teruglezen? Klik hier.

Nieuwsgierig naar de spelregelwijzigingen per 1 juni 2019? Klik hier!

Spelregelvraag van de week (24 mei 2019):

Bij welke van onderstaande overtredingen moet het spel hervat worden met een directe vrije schop of strafschop?

A. Een speler trapt een medespeler binnen het speelveld

B. Een speler verlaat tijdens het spel het speelveld en trapt daar een toeschouwer

C. Een speler probeert een fotograaf achter het doel te slaan

D. Een toeschouwer spuwt van buiten het speelveld een speler in het speelveld in het gezicht

Wat is het juiste antwoord? Laat het als reactie op dit bericht weten!