Spelregelvraag van de week (12 oktober 2018)

Tijd voor een nieuwe spelregelvraag van de week, nummer 430 alweer! Het antwoord op de vorige vraag had B moeten zijn: Het over het hoofd trekken van het shirt is niet toegestaan en dient te worden bestraft met een gele kaart. Had hij het shirt nu over het hoofd getrokken omdat hij deze kans om zeep had geholpen, dan had de scheidsrechter geen kaart mogen tonen.

Wil je eerdere vragen + antwoorden teruglezen? Klik hier.

Doe je ook mee aan het Johan Roeders spelregelkampioenschap? Maak nu ronde 1!

Spelregelvraag van de week (12 oktober 2018):

Een speler van partij A komt met een mooie passeeractie oog in oog met de doelman van partij B te staan. Deze weet hij met een mooi stiftje te passeren, alleen heeft de bal niet veel snelheid. Een verdediger van partij B komt met een ultieme poging nog bij de bal door een sliding. Via zijn sliding komt de bal tegen de paal terecht. Vervolgens dreigt de bal weer bij een aanvaller van partij A te komen, maar de verdediger tikt de bal, terwijl hij nog op de grond ligt, met de hand in een andere richting. Wat moet de scheidsrechter nu beslissen?

A. Strafschop en rode kaart voor de verdediger

B. Strafschop en gele kaart voor de verdediger

C. Strafschop

D. Indirecte vrije schop

Laat onderstaand het volgens jou juiste antwoord weten!